Malaysia & Singapore

Har kommer ett forsok att ateruppliva bloggen med en summering av de senaste veckorna i Singapore och Malaysia.

Jag blev kvar nagra dagar pa Borneo och tog det lugnt pa hotellet i havet dar jag hangde med tva amerikaner och tva svenskar. Jag dok ocksa lite forst pa Mantabuan vilket var fint och jag fick se massor med skoldpaddor. Sen dok jag pa varldsberomda Sipidan, vilket var underbart! Hajar, barracudor, skoldpaddor och alla mojliga korallfiskar sa langt ogat kan na! Det var dyrt och en lang blot battur ut dit, men det var definitivt vart det!
Sen Blev det en kort tur in i regnskogen igen i Tawau hills innan jag flog till Singapore.

Singapore var en glad overraskning. Jag akte egntligen bara dit for att det var billigt att flyga dit och tankte aka direkt darifran till Malaysia men Singapore visade sig vara en fortjusande stad. Jag hade glomt att jag faktiskt tycker om storstader eftersom Asiens utbud pa storstader inte direkt ar tilltalande. Jag gick i alla fall pa museum i Singapore, sag turistattraktionerna och akte pa en battur pa floden. Sen kopte jag en ny kamera ocksa eftersom min har gatt sonder.
Sen bar det av till Malaysias ostkust vilket inte var en sa bra ide eftersom det var monsunsasong och allting var nedstengt dar. Tasik Chini en sjo en bit in fran ostkusten var i alla fall jatte fin, fast det var ratt sa overgivet dar med.
Darifran bar det av till Kuala Lumpur, en helt okej stad. Jag gick pa bio (New Moon), shoppade pa Petaling street, sag Petronas towers och  Batu caves. Ett par trevliga dagar helt enkelt.
Sen akte jag till Cameron Highlands som var underbart! Det ar ett omrade som ligger pa en plata sa det ar ratt sa kyligt jamfort med resten av Malaysia men har jatte fin natur och mycket te, jordgubbs och gronsaks planteringar. Jag bodde pa ett jatte trevligt gasthus med massa trevliga manniskor och blev dar i fem dagar.
Nu ar jag pa Palau Penang i Georgetown och imorgon bar det av till Thailand!

Kommentarer
Postat av: dolores

gott nytt år!

2010-01-01 @ 13:20:39
Postat av: dolores

vi mår bra. vi har fått hjälp med datorn.

2010-01-01 @ 13:25:15
Postat av: dolores

vi mår bra. vi har fått hjälp med datorn.

2010-01-01 @ 13:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0