Jaisalmer och Goa

Evigheter sen jag uppdaterade senast men har ar i alla fall en uppdatering av den senaste tiden.

Jag spenderade fyra dagar i okenstaden Jaisalmer och var aven pa en kamelsafari. En stor del av Jaislamer ligger inuti dess stora fort som ar hundratals ar gammalt. Trots att det ar jatte turistigt nu med restauranger, affarer och hotell overallt sa ar det jatte mysigt att bara ga omkring bland alla gamla byggnader och smala gator. Det finns aven nagra riktigt haftiga jain tempel som jag var till och ett museum med dockteater.

Igar och i forrgar var jag pa en kamelsafari vilket latt var bland det basta jag har gjort i Indien. Det var jag och en tysk kille plus tva guider och sa 3 kameler. Min kamel hette Akbar och var riktigt cool forutom nar han sprang ivag nagonstans for att ata. Det ar dock mycket jobbigare att rida kamel an vad man skulle tro och man far sjukt ont i rumpan och benen. Jag fick till och med skavsar pa rumpan! Dessutom ar det extremt varmt mitt pa dagen sa det enda man kan gora da ar ligga under ett trad i skuggan. Oknen har ar inte riktigt en traditionell oken utan snarare  som en savann med stora sanddyner lite har och dar. Pa kvallen stannade vi vid den storsta sanddynen och sov dar under stjarnorna. Indiens basta hotell skulle jag tro! Det basta var anda hur lugnt och oexploaterat det var. Man sag inga andra turister, inga sopor eller stora byggnader, bara nagra sma traditionella byar har och dar.

Efter Jaisalmer akte jag ner till Goa med diverse tag och bussar. Det tog 48 h och jag tanker inte ga in pa mer detaljer eftersom jag forsoker att fortranga hela upplevelsen.

Goa ar dock vart det! Jag ar i Palolem i sodra Goa en av Goas lugnare stallen som var en traditionell fiskeby for bara nagra ar sen. I sann Goa-anda ar det dock pa god vag att bli en stor turistort nu men de flesta turisterna ar anda backpackers eller turister som reser sjalva till skillnad fran charterorterna i norra Goa. Sesongen har dock knappt borjat annu sa det ar mycket lugnare nu an pa vintern. Nar jag kom var stranden dessutom nastan helt obebyggd och nu nagra dagar senare haller dom pa att bygga restauranger och hotell overallt. Jag har egentligen inte gjort nagonting sen jag kom till Goa forutom legat pa stranden och suttit pa restauranger. Det ar skont med lite chill efter att ha rest runt sa mycket.

Nu ska jag ga och hitta kak! Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Oona

Hej! Saknar dig sjukt mycket! Hur var din födelsedag? Puss

2009-10-15 @ 18:11:10
Postat av: mervi

låter mysigt! själv besökte jag biennalen i venedig för första gången, kan rekommenderas! kramar!

2009-10-21 @ 08:57:32
Postat av: Papsen

http://maps.google.fi/maps/ms?gl=fi&hl=sv&ie=UTF8&msa=0&msid=108233046077508824342.000473c9f7acb38139f8f&ll=25.165173,127.441406&spn=37.549686,56.513672&z=4

2009-10-26 @ 16:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0