Delhi dag 2

Idag har varit en battre dag an igar. Jag var till en resebyra for att se hur jag skulle ta mig ifran Delhi. Det blev en tour med bil till Jaipur och Agra och sen tag fran Agra till Haridwar. Det kostar nog en del med egen chaufor osv. men jag kande att det var vart det eftersom det ar sa fruktansvart kaotiskt har.
Sen for jag pa en tour runt Delhi med min chaufor Harri (han hette nagot annat men sa att han kallades Harri). Mycket trevlig kille som korde mycket battre an han som hamtade mig fran flygplatsen.
Pa touren var jag till Humayuns tomb (lite som Taj Mahals underpresterande forfader), India Gate och alla regeringsbyggnader och till Mohamda Ghandi museet. Det var jatte bra alltihop och Delhi kandes mycket mindre forvirrande i bilen haha! Dagen avslutades med middag i form av sydindisk mat pa en restaurang.

Jag lagger upp lite bilder fran dagen men det blir inte sa manga eftersom det tar sa lange att ladda upp dem. Jag ska forsoka blogga igen i Jaipur. Som Harri sager: don't worry, rice and curry! (Ja, han later som Dr. Bombay!)

Gatan jag bor pa. Det ser varre ut an det ar, hotellet ar rent och helt, men det kallas inte for Backpackergettot utan anledning.
En av gravarna vid Humayun's Tomb
Jag framfor India Gate som ar ett monument for soldater som har fallit i krig.

P.S. Jag har inte fatt nagra problem med magen alls annu sa jag tror att min far har forlorat ett vad ;)

Kommentarer
Postat av: Oona

Oh va trevligt! vad är tidskillnaden, så man vet när man ska skypa med dig (när jag fixat det) ?

2009-09-02 @ 17:16:59
Postat av: Fadern

Förlorar gärna vadet men det har inte gått 48 timmar ännu.....Köp ut pillren så Du har dem i fickan när det kniper ! Puss

2009-09-02 @ 17:31:16
Postat av: syrran

Äntligen har jag hittat till din blogg.. i-landsproblem:) Du verkar ha det riktigt bra, vilket känns skönt. Hoppas Jaipur och Agara är en upplevelse och glöm inte- ris är ALLTID rätt!! Många kramar

2009-09-02 @ 19:39:58
Postat av: (Y)

http://www.reseledaren.nu/tidszoner.asp

2009-09-02 @ 22:21:40
Postat av: K

åh wide. vilken sötnos! gott käk?!

2009-09-03 @ 21:48:55
Postat av: Andréa

Men shit, den där gatan tycker jag ser lite läskig ut! Men jag är verkligen ingen backpacker heller =OD



hoppas magen håller sig i skick fortsättningsvis också, ha ha, Mobbi förlora vadet =OD Men men, det är alltid bra att ha medicin i väskan, för grymt att få magbesvär!

2009-09-04 @ 14:11:48
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: APA

Va gatan såg ju frän ut! Inte östermalm direkt ; D men fränt none the less. Fin bild iaf haha, gillar ju gränder.

2009-09-06 @ 21:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0