Forsta intrycket av Delhi

Jag ar framme i Delhi och har alltsa overlevt bade resan och forsta dagen! Woohoo!

Flygningen var valdigt skon. Jag flog med en av Finnairs nyaste plan som dessutom bara var halvfullt. Pa flygplatsen mottes jag av hotellets "reseledare" som skjutsade mig i en liten bil utan fonster eller sakerhetsbalten. Han informerade mig om att det behover man bara i framsatet och korde ivag i 120 kmh. Jag trodde att jag skulle do halva resan men overtalade mig sjalv om att han sakert kor har varje dag och han ar ju inte dod an.

Indien ar pa manga satt precis vad jag forvantade mig men samtidigt totalt chockerande. Det ar fruktansvart varmt och fuktigt, till och med pa natten, och idag nar det regnade var det som att stiga in i en dusch. (Vilket jag iofs behovde eftersom jag svettades sa mycket) Men jag gillar anda klimatet, det ar battre an kyla. Det ar valdigt vackert har pa manga satt samtidigt som det ar fruktansvart sumtisgt, slitet och framfor allt fattigt. Hur forberedd man an ar sa kan man inte hjalpa att chockeras av alla hemlosa, undernarda och smutsiga manniskor.

Jag har aven uppfyllt en annan Indisk kliche och nastan blivit utsatt for en bluff redan. En kille ville ha med mig till en resebyra och hjalpa mig att bestalla en tur genom Indien, bara for att han var min van och ville hjalpa mig inte for att han skulle tjana nagot pa det forstas. Nar jag val hade klargjort att jag inte ville ha nagot darifran tyckte han att vi skulle ga till huvudkontoret istallet, men da tyckte jag att det var dags att ga hem sa det gjorde jag.

Jag har inte hunnit se sa mycket spannande annu, mitt flyg kom sa sent sa jag har mest sovit, men imorgon blir det sightseeing for hela slanten!

Tack for alla kommentarer och rad som jag har fatt! Jag bloggar snart igen!

Puss pa er alla!

Kommentarer
Postat av: APA

åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå!! Fint. Har du fått risig buk?

2009-09-01 @ 17:10:38
Postat av: Camilla

Låter som en bra start i en annorlunda värld! Jag måste säga att jag är sjukt imponerad över att du sticker själv och vågar så mycket! Jag skulle vara största offret i Indien och gå på varenda bluff men du verkar vara tillräckligt stark och smart för att klara vad som helst! Jag längtar till nästa inlägg och saknar dig! KRAM Milla

2009-09-01 @ 17:12:06
Postat av: mängi

ta hand om dig fluffe!

2009-09-01 @ 18:22:19
Postat av: Frida

Låter jättespännande redan :D. Har du med kameran så du kan lägga in bilder också? Jag har förövrigt fixat internet idag, halleluja! Puss!

2009-09-01 @ 19:28:26
Postat av: Oona

Åh jag vill också se bilder!

2009-09-01 @ 22:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0