The Pink City

Nu ar jag i Jaipur, aven kant som the pink city eftersom alla hus i gamla stan ar rosa. Jag bor pa ett jattefint hotell som ar ett gamalt palats som har gjorts om till hotell. En fin uppgradering fran mitt forra hotell!

Bilresan fran Delhi till Jaipur tog ca 4-5 timmar och det var fint att se lite av landsbyggden. Vi stannade pa vagen vid the Amber Fort, ett fruktansvart stort fort med palats och en stor mur som gick runt hela berget det lag pa. Otroligt vackert! Jag ska lagga upp bilder darifran senare!

Idag var de flesta stallena stangda for att nagon stor politiker hade dott men jag var iaf till Jaipur City Palace och pa bio och sag en Bollywood film. Jag forstod inte sa jatte mycket av filmen eftersom den var pa hindi men den var valdigt bra gjord och det var en riktigt kul upplevelse.Dessutom var vi pa en mycket kand biograf som var jattefin.  Jag red aven pa en elefant och shoppade lite!

Jag har nu fatt risig buk till slut. Men det maste ju nastan handa forr eller senare och jag ar inte mycket sjuk.

Imorgon aker jag till Agra med bil for att se Taj Mahal. Nu ska jag dock ga och dricka en ol med Harri!

Namaste!

Kommentarer
Postat av: Fader

Film på hindi....skratta du när Harri skratta då...?

Åsendå, ut på pilsner med Harri, kommer du inte ihåg vad Solveigs två trauman var när du for :)?

För att få tag på en Harri behöver du ju inte åka längre än till Åbo!!

2009-09-04 @ 16:32:28
Postat av: Oona

Soft så du hänger med Harri :D? Oh Taj Mahal det måste jag få se bilder på! Hoppas du har det skitbra! Bleh saknar dig. och är lite full :). Lycka till med din ripuli! hihi

2009-09-05 @ 02:47:56
Postat av: Sarah

Haha jag ska verkligen inte gifta mig med Harri! Men man tar det sallskap man far. Nej jag skrattade inte sa mycket, bara nar dom sa nagot pa engelska!

2009-09-06 @ 12:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0