Tillbaka i Delhi

Ah nej, jag skrev just ett jatte langt inlagg och rakade radera det! Naja, nu skriver jag om det.

Det har blivit lite andrade planer. Jag ar tillbaka i Delhi nu och lanar resebyrans dator. Taget jag skulle ta imorse var overbokat eller nagonting sa jag kom tillbaka till Delhi. Istallet tar jag ett tag harifran till Haridwar imorgon och aker sen buss till Rishikesh.

Igar var jag till Taj Mahal och det var helt underbart! Alla har ju sett blider darifran men det var sakert dubbelt sa vackert i verkligheten. Det var ocksa helt overkligt att vara dar och jag maste paminna mig sjalv hela tiden om att jag faktiskt var vid Taj Mahal. Det var valdigt mycket indiska turister dar men inte sa manga vasterlanningar sa alla stirrade jatte mycket och flera personer ville till och med ta kort med mig. Haha! Taj Mahal var absolut en upplevelse som jag ar glad att jag har.

Jag besokte aven en kand moske som hade varldens storsta port (de sa iaf att det var varldens storsta port men jag vet inte om det var sant :P). Det var valdigt fint dar men folk var valdigt jobbiga och ville guida en eller salja saker hela tiden. Sa ar det i och for sig overallt har men dar var det extremt.

Jag har ocksa blivit spadd i handen av en kille. Han hade ratt om en hel del men inte om allt. Han sade bland annat att jag skulle bli 90-92 ar gammal, gifta mig nar jag var 28 och fa tva barn. Det var lite kul  maste jag saga, men kanske inte nagot som man ska ta pa for stort allvar!

Jag njuter fortfarande av Indien till fullo, det finns sa manga vackra platser har! Indierna ar dock lite jobbiga. Ingenting ar gratis har och alla vill forstas ha pengar av en. Jag tycker inte om att vara otrevlig men man maste faktiskt vara det har ibland. Det anda sattet att fa vissa manniskor att lamna en ifred ar att skrika "No, I don't want anything! Go away!" Det ar dock inte sa farligt for nastan ingen vill en nagot illa de hoppas bara pa att tjana lite pengar pa turisterna. 

Magsjukan har gatt over som tur ar. Doktor Jimmys medicin hjalpte! Nasta gang jag skriver ar jag i Rishikesh.

Puss

P.S. Jag lovar att lagga upp bilder snart! Jag skjuter bara upp det hela tiden :P

Kommentarer
Postat av: apmamman

vad skönt att allt har gått bra och du gillar indien o att de inte lyckas lura dig! Fortsätt med samma metod! kram!

2009-09-06 @ 15:37:47
Postat av: APA

Å du FÅR inte bete dig, i like. Haha nämen. Hur länge har du tänkt va i indjah förresten?

2009-09-06 @ 21:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0