Shimla

Oj, oj, oj, det har varit tre handelserika dagar! Just nu ar jag i Shimla, britternas gamla semesterstad. Det ar en valdigt underlig plats, jag kan knappt tro att jag fortfarande ar i Indien! Det ar sa rent och fint overallt plus att det finns en massa gammla brittiska byggnader och stora klad- och snabbmatskedjor. Utsikten har ar fantastisk! Vi ar ca 2000 m over havet och har 360 graders utsikt! Idag har vi varit till ett aptempel som var 2,5 km upp for en kulle som hade ungefar 80 graders lutning. Jag trodde jag skulle do halvvags upp men sa har i efterhand var det riktigt trevligt! Monsoonen verkar dessutom vara over och det ar stralande solsken!

I fredags spenderade vi bokstavligt talat hela dagen pa olika bussar och kom till slut fram till Shimla dar det osregnade och alla hotell var stangda for natten. Vi lyckades till slut fa ett rum och slangde oss bara i vara sangar. Jag upptackte aven att min regnjacka inte var speciellt vattentat under denna kvall.

Lordagen borjade inte heller sa bra, vi ar som sagt pa ett berg och var tvungna att ga upp for berget i osregn med vara enorma ryggsackar for att hitta ett battre hotell. Vi hittade till slut ett hotell och dar forberedde vi oss for vadret genom att ta pa oss i stort sett alla klader vi ager. Regnet slutade dock pa eftermiddagen och Shimla visade sig vara jattefint! Vi vandrade bara omkring hela dagen och tittade pa utsikten och alla affarer. Pa kvallen rakade vi hitta en tavling i indisk folkdans vilket var jattehaftigt! Dar blev jag dessutom intervjuad av indisk TV :P Vasterlanningar ar tydligen valdigt coola i Indien.

Jag ar fortfarande med Eve och Fran och dom ar underbara! Ikvall aker vi med nattbuss till Manali. Jag far se nar jag bloggar nasta gang och hur ofta jag kommer att ha tillgang till internet men man kan oftast na mig via facebook eller mobilen!

XO

P.S. Apa, det finns sa mycket apor har! :D


Kommentarer
Postat av: syster

Låter som ni har hittat ett fantastiskt berg helt enkelt! Jag ser fram emot långa fotosesioner när du kommer hem:) Indisk folkdans och du som indisk TV kändis- kan det bli bättre? Många kramar

2009-09-16 @ 12:36:11
Postat av: Oona

Åh jag saknar dig jeeteemuucke. Och är fruktansvärt avundsjuk, det låter jätteroligt!

2009-09-16 @ 20:04:21
Postat av: APA

Jag saknar ditt bdb:ande! Speciellt dit ap-(och ro-ro)bdb:ande! Du måste bdba en apa och en ginger!! Lova.

2009-09-17 @ 14:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0